Мазда цвет machine grey


Mazda 6 Седан (Executive)

Характеристики Длина 4870 мм Ширина 1840 мм Расход топлива, 6.5 / 8.7 / 5.2 (общий / город / трасса) Разгон до 100 за 7.8 сек. Экстерьер Тонированные стекла: заднее и боковые Боковые зеркала заднего вида с обогревом и электроприводом сложения Светодиодные фары (LED) Светодиодные противотуманные фары (LED) Светодиодные ходовые огни AFLS - адаптивная система освещения Омыватель фар Противотуманные фары Легкосплавные колесные диски, с шинами 225/45 R19 Люк с электроприводом Интерьер Кожаная оплетка руля Отделка внутренних панелей дверей искусственной кожей Дефлекторы системы вентиляции для задних пассажиров Внутреннее зеркало заднего вида с функцией автоматического затемнения Многофункциональный 7” TFT-дисплей с HMI-коммандером Дополнительный экран над панелью приборов Рулевая колонка, регулируемая по вылету и углу наклона Материал обивки салона - кожа Nappa и декоративные элементы отделки Солнцезащитная шторка на заднем стекле Климат Климат-контроль (2 зоны) Безопасность Бесключевой доступ Датчики парковки спереди и сзади Электронный стояночный тормоз ABS – антиблокировочная тормозная система EBA – электронная система усиления экстренного торможения EBD – электронная система распределения тормозных усилий TCS — противобуксовочная система DSC – система динамической стабилизации Фронтальные и боковые подушки безопасности Боковые шторки безопасности Иммобилайзер TPMS – cистема мониторинга давления в шинах Камера заднего вида с динамической разметкой Комфорт Электропривод передних сидений с памятью для водителя Подогрев рулевого колеса Подогрев задних сидений Автоматическое складывание боковых зеркал при блокировке дверей Датчик дождя Датчик света Круиз контроль Электрические стеклоподъемники передних и задних дверей Подогрев передних сидений Боковые зеркала заднего вида с электроприводом и подогревом Датчик уровня омывающей жидкости Маршрутный компьютер G-Vectoring Control - cистема улучшения управляемости автомобиля за счет динамического контроля крутящего момента i-stop - Система перезапуска двигателя Мультимедиа Bluetooth Аудиосистема BOSE, 11 динамиков, CD проигрыватель с функцией MP3 + 7 (499) 685-17-15 Связаться с менеджером

autospot.ru

Осенью в Россию приедет обновленная Mazda6

  • бизнес
  • автомобили
  • компоненты
  • аксессуары
  • гаджеты
  • автоспорт
еще

В течение сентября на российском рынке начнутся продажи седана Mazda6 2017 модельного года. Об этом «Движку» сообщили в одном из петербургских дилерских центров японской компании. 

Российские продажи рестайлинговой «шестерки» начнутся, таким образом, одновременно с европейскими – в Старом Свете автомобиль также появится грядущей осенью.

Внешне обновленная Mazda6 не будет отличаться от «дореформенной» модели. Разве что в гамме вариантов окраски кузова появился новый цвет Machine Grey. Ключевые же изменения – внутри. 

Прежде всего, автомобиль получит новую фирменную систему G-Vectoring Control (GVC), призванную за счет комплексного контроля работы двигателя, трансмиссии и шасси улучшить управляемость машины и обеспечить большую скорость прохождения поворотов.

Линейка двигателей для Европы включает три бензиновых мотора Skyactiv-G (2.0 л, 145 и 165 л. с.; 2.5 л, 192 л. с.), а также дизельный агрегат Skyactiv-D 2.2 в двух вариантах мощности: 150 и 175 сил.

Дизель оснащен тремя новейшими фирменными системами: High-Precision DE Boost Control, улучшающей отклик мотора на нажатие педали газа; Natural Sound Smoother, «обкатанной» на новой Mazda3 и снижающей «паразитные» шумы и вибрации; Natural Sound Frequency Control, регулирующей работу механизма газораспределения для подавления звуковых волн тех частот, на которых компоненты двигателя вибрируют наиболее громко. 

В дополнение к этим системам обновленная «шестерка» получила дополнительную шумоизоляцию, включающую улучшенные уплотнители в дверях, меньшие зазоры между панелями салона, новые звукоизолирующие материалы под днищем, в дверях и на потолке, а также ламинированные боковые зеркала. 

С точки зрения дизайна интерьер Mazda6 претерпел, в основном, косметические изменения. Обновленная модель получила несколько иной руль, полноцветный проекционный экран Active Driving Display более высокого, чем раньше, разрешения, новый 4,6-дюймовый многофункциональный TFT LCD дисплей на панели приборов с улучшенной графикой. 

Новая Mazda6 с 2017 модельного года будет оснащаться также полным набором систем активной безопасности i-ACTIVSENSE. В частности, обновленная «шестерка» «обучена» распознавать знаки «Въезд запрещен» и «Ограничение скорости», а более продвинутая версия системы Smart City Brake Support (Advanced SCBS) получает теперь информацию не от лазера, а от фронтальной камеры. Система в итоге работает теперь в большем диапазоне скоростей. 

Цены на обновленную Mazda6 для России будут объявлены позже. В настоящее время «дореформенная» модель стоит у нас от 1 204 000 рублей.

Instagram Twitter facebook VK Подключить ленту новостей RSS

16+

dvizhok.su

Mazda 3 Active+ 1.6 AT

    • дополнительная
    • Боковые зеркала заднего вида в цвет кузова стандартная
    • Легкосплавные колесные диски 16X6-1/2J, 205/60R16 стандартная
    • дополнительная
    • стандартная
    • Кожаная оплетка стояночного тормоза и ручки КПП стандартная
    • Электрические стеклоподъемники передних и задних дверей стандартная
    • стандартная
    • Дистанционное управление центральным замком стандартная
    • Поясничная поддержка водительского сиденья стандартная
    • Подогрев передних сидений стандартная
    • Боковые зеркала заднего вида с обогревом и электроприводом сложения стандартная
    • Управление аудиосистемой и Bluetooth на рулевом колесе стандартная
    • ABS - антиблокировочная тормозная система стандартная
    • EBD - электронная система распределения тормозных усилий стандартная
    • DSC - система динамической стабилизации стандартная
    • Фронтальные и боковые подушки безопасности стандартная
    • Боковые шторки безопасности стандартная
    • TPMS - Система мониторинга давления в шинах стандартная
    • стандартная
    • стандартная
    • G-Vectoring Control - cистема улучшения управляемости автомобиля за счет динамического контроля крутящего момента стандартная
    • Противотуманные cветодиодные фары LED стандартная
    • стандартная
  • Мультимедийные системы и связь 4
    • Цветной TFT дисплей и HMI commander стандартная
    • стандартная
    • стандартная
    • Аудиосистема, 6 динамиков стандартная
    • стандартная
    • Датчик уровня омывающей жидкости стандартная
    • Увеличенный бачок омывающей жидкости стандартная
    • Малоразмерное запасное колесо стандартная

    • Боковые зеркала заднего вида в цвет кузова стандартная
    • стандартная
    • Кожаная оплетка стояночного тормоза и ручки КПП стандартная
    • Электрические стеклоподъемники передних и задних дверей стандартная
    • стандартная
    • Дистанционное управление центральным замком стандартная
    • Поясничная поддержка водительского сиденья стандартная
    • Подогрев передних сидений стандартная
    • Боковые зеркала заднего вида с обогревом и электроприводом сложения стандартная
    • Управление аудиосистемой и Bluetooth на рулевом колесе стандартная
    • ABS - антиблокировочная тормозная система стандартная
    • EBD - электронная система распределения тормозных усилий стандартная
    • DSC - система динамической стабилизации стандартная
    • Фронтальные и боковые подушки безопасности стандартная
    • Боковые шторки безопасности стандартная
    • TPMS - Система мониторинга давления в шинах стандартная
    • стандартная
    • стандартная
    • G-Vectoring Control - cистема улучшения управляемости автомобиля за счет динамического контроля крутящего момента стандартная
    • Противотуманные cветодиодные фары LED стандартная
    • стандартная
  • Мультимедийные системы и связь 4
    • Цветной TFT дисплей и HMI commander стандартная
    • стандартная
    • стандартная
    • Аудиосистема, 6 динамиков стандартная
    • стандартная
    • Датчик уровня омывающей жидкости стандартная
    • Увеличенный бачок омывающей жидкости стандартная
    • Малоразмерное запасное колесо стандартная

    • дополнительная
    • Легкосплавные колесные диски 16X6-1/2J, 205/60R16 дополнительная
    • дополнительная

www.major-auto.ru

Mazda6

As the flagship of the Mazda lineup, Mazda6 has always been the most elegantly refined statement of the KODO design language, expressing this emotionally appealing, dynamic design philosophy to its fullest. Mazda6’s bold, dignified presence features powerful three-dimensionality in the grille and signature wings, predatory headlights and evocative signature wing illumination, enhanced by the striking new Machine Grey Metallic exterior colour.

Mazda6 is a true Mazda, engineered to completely satisfy your desire for exhilarating, responsive driving. Key to this stellar performance is SKYACTIV TECHNOLOGY. The SKYACTIV-DRIVE six-speed automatic transmission combines the smooth operation of a conventional automatic with the fast shifting of a twin-clutch gearbox. SKYACTIV-BODY’s innovations in structure, construction and materials make Mazda6 lighter, safer and more rigid. And for sporty Jinba-ittai driving, the SKYACTIV-CHASSIS features strut geometry at the front and a multi-link layout at the rear.

Human-centric innovation: the key to safer, more secured driving

Mazda’s Proactive Safety philosophy is firmly grounded in a belief in the driver’s abilities, aiming to support safer driving while maintaining all the fun of the open road. Safer driving demands early recognition of potential hazards, good judgment and appropriate action, and Mazda works to support these essential functions so you can drive securely and with peace of mind despite changing driving conditions. First is an optimum driver environment with good visibility, well-positioned controls, easy-to-read instruments and minimal distractions, all enhanced by Mazda’s further evolved recognition support. Next is i-ACTIVSENSE, a portfolio of active safety measures to incrementally warn you when a potentially dangerous situation is developing. In particular, the Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) system features a new camera that expands operating speed range for detecting pedestrians ahead, while the Adaptive LED Headlights (ALH) system is equipped with more powerful LEDs. Finally there is passive safety, designed to help protect occupants and minimize injuries if an accident should occur.

Jinba-ittai is what makes every Mazda so special. The outcome of Mazda’s human-centric design and development philosophy, Jinba-ittai lets the driver control the vehicle — whether turning, braking or just cruising — as simply and naturally as if it were an extension of his or her body. Now, to take this concept to the next level, Mazda6 introduces SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS. This new addition to SKYACTIV TECHNOLOGY provides integrated control of the engine, transmission, chassis and body to further enhance the Jinba-ittai feel of connectedness between car and driver. As opposed to conventional vehicles where these four key areas are controlled separately, SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS takes a holistic, human-centred approach with real-time feedback and dynamic interaction occurring between the driver and amongst these four pillars of vehicle control. The result is an involving, exhilarating drive as Mazda6 responds to your every intention with crisp, confidence-inspiring linearity and predictability. This innovative, new-generation vehicle dynamics control system is the fruit of a multi-year initiative undertaken in pursuit of the ideal in rewarding sensations for both driver and passengers, as well as the ultimate in vehicle dynamics. And it sets a new benchmark for driver satisfaction.

Enhancing chassis performance via the engineSmooth transitions between G-forces when braking, turning and accelerating are an essential element of Jinba-ittai, and have been a major development focus at Mazda for many years. This unified feel to braking, steering and acceleration, along with consistent feedback, allows the driver to control the vehicle easily and precisely. And now G-Vectoring Control (GVC) — the debut technology of SKYACTIVVEHICLE DYNAMICS — takes this dynamic, unified feel to an even higher level. It’s a logical extension of Mazda’s human-centric design and engineering philosophy that not only concentrates on mechanical efficiency but also considers how a vehicle should be in light of human characteristics. GVC is a new approach to controlling vehicle dynamics that uses the engine to enhance chassis performance, and it gives Mazda vehicles even smoother transitions between G-forces in all driving scenarios.

Natural control giving greater response and stability Conventionally both lateral and fore-aft G-forces are controlled separately. In contrast, GVC adjusts engine torque according to the driver’s steering inputs to give unified control of G-force in all directions and dynamically optimize the vertical load on each wheel. For example, the instant the driver begins to turn the wheel to enter a curve, GVC momentarily lowers engine torque to transfer weight to the front wheels and enhance the front tyres’ grip. Then while a constant steering angle is maintained, GVC recovers engine torque to transfer load back to the rear wheels and heighten vehicle stability. This series of load transfers not only maximizes front and rear tyre grip to enhance response and stability in accordance with the driver’s intentions, GVC does it so smoothly and naturally that neither the driver nor passengers feel any discomfort. And GVC demonstrates this effect over a wide range of situations from low-speed everyday driving to high-speed emergency manoeuvres, and even on slippery road surfaces. Thanks to this dynamic load allocation, GVC greatly reduces the necessity for steering corrections, enabling the driver to maintain a chosen line with greater confidence and lower fatigue on long drives. What’s more, by smoothing the transitions between G-forces, GVC suppresses the swaying of heads and bodies to give all occupants a smoother and more enjoyable ride.

View Video

A forward sensing camera detects lane markings and assists the steering to keep you in lane. The system also alerts you when it judges an unintended lane departure is imminent by vibrating the steering wheel or with an audible alarm. When the system determines lane departure is intentional (use of turn signals etc.) no warning are given. The system operates at speeds above approximately 60km/h.

View Video

With the high-performance forward sensing camera, Advanced SCBS detects vehicles and pedestrians in front of the vehicle and automatically applies the brakes to help avoid collisions and mitigate collision damage while driving between approximately 4 and 80km/h (sensing a vehicle ahead) or between approximately 10 and 80km/h (sensing a pedestrian).

View Video

It uses milliwave radar to detect and measure the distance to a preceding vehicle. When the system judges vehicle is closing too fast it first warns of danger, and if no action is taken, it then begins to apply the brakes. Works at speed between 15 and 145km/h.

View Video

LDWS senses lane marking on the road surface. When the system predicts departure from the lane it issues an audible warning similar to the noise a car makes when it runs onto a rumble strip to prompt timely steering corrections. The system assesses driver inputs such as use of the turm signals to weed out false alarms.

View Video

BSM uses 24GHz quasi-milliwave radar sensors to detect vehicles in the blind spots behind and to the side, and using a turn signal while BSM detects a vehicle triggers visual and audio warnings.

View Video

ALH offers the driver greater support for recognizing potential hazards when driving at night. The system improves night visibility and helps the driver avoid hazardous situations by combining the use of Glare-free High Beam (featuring an adjustable illumination range) and Wide-range Low Beam.

View Video

RCTA uses the same sensors like BSM to alert the driver when it detects vehicles approaching from either side during reversing operations.

View Video

The new powerful three-dimensional grille and signature wings.

Door mirrors automatically fold when the advanced key is used to lock the doors, saving effort. Newly designed turn signals make it easier for other drivers to recognize when a turn is intended.

View Video

The three levels of steering switches on the previous horizontal spokes have been integrated into a single level. Heightened usability that matches natural finger movement and plainness of design around the switches are combined with L-shaped satin chrome plating on a switch bezel to accentuate the refreshingly stylish design.

The multi-information display on the right side is upgraded with higher definition color display to feature more diverse functions, including a water temperature gauge that expresses lower to higher temperatures in blue to red colors and a graphically displayed compass function.

Ten-way power driver’s seat with fore/aft slide, recline, lumbar support, lift and tilt provides the optimum driving position for drivers of almost any size. The memory saves multiple seating positions along with the angle, brightness and content setting of the Active Driving Display.

The Bose® premium sound system package features a 3-way 11-speaker setup (with full option model), the advanced Centerpoint 2 surround system and Mazda’s Active Engine Sound System.

The full-colour Active Driving Display shows high-priority information as it changes from moment to moment, minimizing risks associated with looking away from the road and the time taken for the eyes to refocus.

Complete and intuitive communication between you and the car. Plus realtime communication with the world when you’re on the road. That’s what Mazda’s advanced Human-Machine Interface (HMI) and MZD CONNECT internet connectivity offer you.

A full complement of airbags – front, front seat side, curtain-provide another layer of protection in depth against physical shock and injury in a collision.

Media Gallery

www.mazda.com.sa

Mazda 6 Седан (Executive)

Характеристики Длина 4870 мм Ширина 1840 мм Расход топлива, 6.5 / 8.7 / 5.2 (общий / город / трасса) Разгон до 100 за 7.8 сек. Экстерьер Тонированные стекла: заднее и боковые Боковые зеркала заднего вида с обогревом и электроприводом сложения Светодиодные фары (LED) Светодиодные противотуманные фары (LED) Светодиодные ходовые огни AFLS - адаптивная система освещения Омыватель фар Противотуманные фары Легкосплавные колесные диски, с шинами 225/45 R19 Люк с электроприводом Интерьер Кожаная оплетка руля Отделка внутренних панелей дверей искусственной кожей Дефлекторы системы вентиляции для задних пассажиров Внутреннее зеркало заднего вида с функцией автоматического затемнения Многофункциональный 7” TFT-дисплей с HMI-коммандером Дополнительный экран над панелью приборов Рулевая колонка, регулируемая по вылету и углу наклона Материал обивки салона - кожа Nappa и декоративные элементы отделки Солнцезащитная шторка на заднем стекле Климат Климат-контроль (2 зоны) Безопасность Бесключевой доступ Датчики парковки спереди и сзади Электронный стояночный тормоз ABS – антиблокировочная тормозная система EBA – электронная система усиления экстренного торможения EBD – электронная система распределения тормозных усилий TCS — противобуксовочная система DSC – система динамической стабилизации Фронтальные и боковые подушки безопасности Боковые шторки безопасности Иммобилайзер TPMS – cистема мониторинга давления в шинах Камера заднего вида с динамической разметкой Комфорт Электропривод передних сидений с памятью для водителя Подогрев рулевого колеса Подогрев задних сидений Автоматическое складывание боковых зеркал при блокировке дверей Датчик дождя Датчик света Круиз контроль Электрические стеклоподъемники передних и задних дверей Подогрев передних сидений Боковые зеркала заднего вида с электроприводом и подогревом Датчик уровня омывающей жидкости Маршрутный компьютер G-Vectoring Control - cистема улучшения управляемости автомобиля за счет динамического контроля крутящего момента i-stop - Система перезапуска двигателя Мультимедиа Bluetooth Аудиосистема BOSE, 11 динамиков, CD проигрыватель с функцией MP3 + 7 (499) 685-17-15 Связаться с менеджером

autospot.ru


Смотрите также