Mazda az 1


Autozam AZ-1

Autozam Az-1

Autozam AZ-1 — мини спорткупе, выпускавшийся компанией Autozam с 1992 по 1995 год.

Содержание

[развернуть]

Предложение о AZ-1 начала идти еще в 1985 году, когда Suzuki создал концепт RS/1. Suzuki тогда на Токийский автосалон принёс не просто новую игрушку а совершенно рабочий аппарат, готовый встать на конвейер. А в 1987 году был показан проект RS/3, который можно сказать уже был готов. К сожалению, проект был заброшен, в пользу маленьких хетчбеков.

Suzuki Rs/3

Команда дизайнеров Mazda, во главе с Тошико Хираи, который также создал MX-5 , взял проект Suzuki в свои руки.

В руках МаздыПравить

Машина создавалось с нуля теперь она была вся из алюминия и накинута стекловолокном. Автомобиль имел длину в 126 дюймов (3200 мм), с двигателем в 550 куб.см, пока это не было изменено до следующий марта, следовательно, название модели изменилось - AZ-550 Sports. 

Mazda Az550

Впервые был представлен в 1989 Tokyo Motor Show , как AZ-550 в трех версиях. Сначала один из них:

Тип А - был красным спортивным автомобилем с складными фарами , с передней вентиляционными отверстиями, также боковые брусья которые были взяты от Ferrari Testarossa, но наиболее отличительной чертой - были крылья чайки .

Mazda Az550 TypeB

Тип B , был как спорт купе, ничего особенного в нём не было только больше наворочек, как двойная выхлопная труба и уменьшение веса, как изменение интерьера и сняти всего лишнего. Частично напоминало мини пикап.

Mazda Az550 Type C

Тип С , был ещё спортивнее Типа В, убирание прям всего лишнего, даже наклейки 24 часа Ле Мане говорили за спортивность тачки. Была она покрашена в синий цвет с белыми полосками. Выглядила как мини гоночная машинка.

Ну что начать?Править

Автомобили были хорошо восприняты публикой особенно Тип С, многие считали, что он и есть то самое чудо, которое надо было выпускать, но Mazda остановилось на производстве Типа А.

Autozam AZ-1

Тип А подвёргся небольшим изменениям в оптике, так как в 1989 уже практически было запрещено выпускать машины с складными фарами, поэтому там появились обычные.

Передняя часть тоже получила свою немного внешне стало глаже, а кузов крепче в течении последующих 3 лет машину укрепляли как могли.

Приборная панель изменилась из футуристичной в менее, но более спортивную. Большая часть работы проводилась в Великобритании, при том, что машину не собирались продавать за пределами Японии.

Производство Править

Автомобиль был отправлне на продажу в сентябре 1992 года, с двумя цветовыми вариантами, голубой металик и классический красный, оба шли с венецианскими серыми низкими панелями. Все автомобили были проданы через дилерскую сеть Autozam в Японии. 

Autozam AZ-1 M2-1015

К сожалению, к тому времени когда автомобиль появился произошли экономические перемены в Японии. Продажа за 1498 млн. ¥ (эквивалент $ 12400), это было немного меньше, чем Eunos Roadster , но незначительно выше, чем его конкурент, Honda Beat продажи который стоил 1388 млн. ¥ и Suzuki Cappuccino в 1458 млн. ¥ .

AZ-1 считался слишком дорогим и слишком тесный, поэтому планка в 800 штук в месяц не была достигнута, и это был колосальный провал , поэтому производство автомобиля закончилась в 1995 году, но Mazda надо было продать остатки, которые исчезли примерно в 1996 году.

С общего объема производства 4392 было выпущено, а также 531 штук версии Cara, по сравнению  28 010 штук Cappuccino и 33 600 штук от Beat, со второй половины 1990-х годов, что делает AZ-1 редчайших  спортивных автомобилей.

МодификацииПравить

Autozam AZ-1 Mazdaspeed

Mazdaspeed

Это была усовершенственная версия, в который был добавлен спойлер, заднее антикрыло, новый водухан на капоте. В отличие от серийной модели, он был покрашен в единный цвет, без чёрных полос. Также стояли лёгкосплавные диски, вместо серийных стальных. 

M2 - 1015

Внешне он повторял такие же внешние признаки что и Mazdaspeed, но отличительная черта была в том, что у него были уже квадратные фары и противотуманики на капоте.

Blue Swat

Suzuki Cara

Смотрите в статье Suzuki Cara

Blue Swat

Был сделан в качестве супергеройской машины. Был оснащён каркасом безопасности.И обладал газотурбированным двигателем дающий скорость до 312км/ч.

ru.autopedia.wikia.com

File:Mazda AZ-1 Mazda speed version.jpg

  • File
  • File history
  • File usage
  • Global file usage
  • Metadata
Size of this preview: 800 × 546 pixels. Other resolutions: 320 × 218 pixels | 640 × 436 pixels | 1,024 × 698 pixels | 1,280 × 873 pixels | 3,308 × 2,256 pixels. Original file ‎(3,308 × 2,256 pixels, file size: 3.47 MB, MIME type: image/jpeg)
This is a file from the Wikimedia Commons. Information from its description page there is shown below.Commons is a freely licensed media file repository. You can help.
DescriptionMazda AZ-1 Mazda speed version.jpg

Mazda AZ-1, MazdaSpeed version

Date 21 May 2011, 16:28
Source Mazda AZ-1 Mazda speed version
Author Akinori YAMADA from Tokorozawa, SAITAMA, Japan; Cropped and minor alterations by uploader Mr.choppers
This file is licensed under the Creative Commons Attribution 2.0 Generic license.
You are free:
  • to share – to copy, distribute and transmit the work
  • to remix – to adapt the work
Under the following conditions:
  • attribution – You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor (but not in any way that suggests that they endorse you or your use of the work).

http://creativecommons.org/licenses/by/2.0 CC BY 2.0 Creative Commons Attribution 2.0 truetrue

This image, originally posted to Flickr, was reviewed on 7 October 2011 by the administrator or reviewer Hoangquan hientrang, who confirmed that it was available on Flickr under the stated license on that date.

Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.

Date/TimeThumbnailDimensionsUserComment
current03:11, 7 October 20113,308 × 2,256 (3.47 MB)Mr.choppers{{Information |Description=Mazda AZ-1, MazdaSpeed version |Source=[http://www.flickr.com/photos/akyamada/5925701789/ Mazda AZ-1 Mazda speed version] |Date=2011-05-21 16:28 |Author=[http://www.flickr.com/people/[email protected] Akinori YAMADA] from Tokorozawa,
The following pages on the English Wikipedia link to this file (pages on other projects are not listed):
  • Autozam AZ-1

The following other wikis use this file:

  • Usage on pt.wikipedia.org
    • Mazda AZ-1
This file contains additional information, probably added from the digital camera or scanner used to create or digitize it. If the file has been modified from its original state, some details may not fully reflect the modified file.Camera manufacturerCamera modelExposure timeF-numberISO speed ratingDate and time of data generationLens focal lengthOrientationHorizontal resolutionVertical resolutionSoftware usedFile change date and timeY and C positioningExposure ProgramExif versionDate and time of digitizingMeaning of each componentImage compression modeAPEX brightnessExposure biasMaximum land apertureMetering modeLight sourceFlashSupported Flashpix versionColor spaceFile sourceScene typeCustom image processingExposure modeWhite balanceDigital zoom ratioScene capture typeContrastSaturationSharpnessSupported Flashpix versionImage widthImage heightDate metadata was last modified
SONY
DSC-TX10
1/200 sec (0.005)
f/4.5
125
16:28, 21 May 2011
13.6 mm
Normal
72 dpi
72 dpi
Adobe Photoshop CS3 Macintosh
23:10, 6 October 2011
Co-sited
Landscape mode (for landscape photos with the background in focus)
2.3
16:28, 21 May 2011
  1. Y
  2. Cb
  3. Cr
  4. does not exist
2
7.38046875
0
3.625 APEX (f/3.51)
Pattern
Unknown
Flash did not fire, compulsory flash suppression
0,100
sRGB
Digital still camera
A directly photographed image
Normal process
Auto exposure
Auto white balance
1
Landscape
Normal
Normal
Normal
1
3,308 px
2,256 px
19:10, 6 October 2011

en.wikipedia.org

minibiz

I have been admiring AZ-one for gangling, as shown alongside the involvement of it in the previous Strange Car Archive. Last gathering, I ultimately had a accelerated happen upon with an AZ-one, sole of the 4392 motor vehicle ever built. The bittersweet machine was in better precondition - cleanse, recent and pristine. It looked condign as striking as two decades gone. The early affair to grasp your attention is its littleness - this car amplitude no besides than 3.4 meters long and 1.4 meters across-the-board. At 1150 mm tall, it is de facto mark down than a Lamborghini Gallardo, but you won't recognise that until you squash into the shack, which is tight championing anyone taller than 5 ft 9. Yet, it is a spot everybody desires to be in, since it presents you the foreboding peerless the most foreign supercars buoy convey. You guard on the gigantic threshold sill, swinging your legs into the footwell prize a acrobatic competitor, procedure your ass into the minor containerful place, stand you armrest to shut the gullwing door, then the glasshouse is right overhead your attitude. The glasshouse pass over you attractive each round perceptibility and an climate of indulgence. Owed to its narrowness, the seats are put very approximate, and margin way is so tight that you have to manage the instruction winding windowpane with youir opposition armrest. Nonetheless, ultimate the seats there is some amplitude representing the component hoop or luggage.

The AZ-1 announcement was a spliff-venture with Suzuki. Mazda was responsible its conception, complete application and assemblage, while Suzuki supplied its 660cc engine, 5-speeding gearbox and several otc components from its K-car division lagoon. This is not practically of a surprize as Mazda has everlastingly been outsourcing its K-automobile from Suzuki. The articulatio-adventure also produced a sister car, Suzuki Cara. As shown in the disconsolate car visualized above, Cara was identical to AZ-one apart from the adscititious fog lamplight.

The car had a stiletto form wrapped in embody panels false of spyglass-fiber reinforced mouldable to economise weightiness. Suspensions were MacPherson parade each ammunition. Ilk FIAT X1/9, Toyota MR2 or just any mid-engined cramped motor vehicle, the powertrain of AZ-one was mounted transversely between the tail end hoop, so strictly address it was not right mid-engined. On the other hand, on account of the limited powertrain, fore-part to rear dialect heft distribution was admirable at 44:56. The 657 c.c. turbocharged and intercoolered 3-chamber 12-regulator motor was similar thereto of the Suzuki Cappucino. It made 64 h.p., the maximum allowed by the K-car modulation, nevertheless produced importantly extra mid-scale and peak torsion than the naturally aspirated machine of Honda Measure. Yoke to a 720 kg curb coefficient, the brief car was beautiful hurried.

The impulsive receive was highlighted near the woosh of the wastegate and the very excitable control. With just two.two turns from lock to hasp, and picayune weighting at the nose to trade with, the control was sensitive to the aim of excitable. Notwithstanding the heavier of deer offered first-class hold and drag, erstwhile its contour is exceeded, you change to grab the bob instantly with corresponding mesh. The AZ-1 was not a car designed for effectiveness glide. Like its little-supercar looks advisable, it had to be respected.

Vendo Mazda AZ-1 - Tutte le auto in vendita

Where to buy Mazda AZ-1 in San Francisco » Inexpensive Cars in Your ...

File:MAZDA AZ-1.JPG - Wikipedia, the free encyclopedia

1992 Mazda AZ-1 related infomation,specifications - WeiLi Automotive ...

AZ-1/マツダ|車種別情報(口コミ・評価)|みん ...

How to buy Mazda AZ-1 in New York City » Used Cars in Your City

Mazda Az-1 information:

MAZDA AZ-1 1/1 | SmaRomeo - 楽天ブログ

1992 Mazda AZ-1 related infomation,specifications - WeiLi Automotive ...

1992 Mazda AZ-1 related infomation,specifications - WeiLi Automotive ...

MAZDA Az 1 car technical data. Car specifications. Vehicle fuel ...

カースペ]マツダ:AZ-1の詳細情報(画像・動画など)

vot-tak-vot.ru

Mazda - Mazda Az 1

Все для ремонта Mazda  Az 1

скачать бесплатно

Руководство по ремонту Mazda  Az 1

Руководство ремонту, эксплуатации и техническому обслуживанию Mazda  Az 1

Ремонт в фотографиях Mazda  Az 1

  Скачать

depositfiles

Скачать

turbobit

Скачать

vododafile

Электросхема Mazda  Az 1

Схема электрооборудования Mazda  Az 1

Подробная электросхема Mazda  Az 1

 

 Скачать

depositfiles

Скачать

turbobit

Скачать

vododafile

Каталог деталей Mazda  Az 1

Каталог деталей и сборочных единиц Mazda  Az 1

Каталог деталей Mazda  Az 1

  Скачать

depositfiles

Скачать

turbobit

Скачать

 

полная версия

vododafile

 полезные ссылки:

Руководство по ремонту двигателя

mazda Az 1  СКАЧАТЬ Коды неисправностей (инжектор) mazda Az 1  СКАЧАТЬ Руководство по ремонту трансмиссии mazda Az 1  СКАЧАТЬ

Руководство по тюнингу Мазда Az 1  СКАЧАТЬ Секреты ремонта Мазда Az 1 СКАЧАТЬ

Руководство по ремонту Mazda / руководство по эксплуатации Mazda / каталог деталей и сборочных единиц Mazda /

руководство по обслуживанию Mazda Az 1 / ремонт Mazda Az 1 в фотографиях / ремонт двигателя Mazda своими руками /

Mazda скачать бесплатно / ремонт электрики Mazda Az 1 / Mazda Az 1 ремонт в фотографиях / электросхема Mazda / руководство Az 1

mazdo.ucoz.ru

Mazda AZ-1

Mazda AZ-1 Descrizione generale Costruttore Tipo principale Produzione Altre caratteristiche Dimensioni e massa Lunghezza Larghezza Altezza Massa Altro Stile Auto simili
 Mazda
keicar
dal 1992 al 1994
3295 mm
1395 mm
1150 mm
720 kg
Toshiko Hirai Tatsumi Fukunaga
Honda Beat Suzuki Cappuccino

La AZ-1(detta anche Autozam AZ-1) è una Keicar prodotta dalla Mazda tra il 1992 e il 1994.

Contesto

All'inizio degli anni '90, ispirandosi ad alcune concept car prodotte negli anni '80, la Mazda decise di inserirsi in quella fetta di mercato delle mini spider allora dominata dalla Honda Beat e dalla Suzuki Cappuccino. Il risultato di tale inserimento fu la creazione della AZ-1 che veniva prodotta dalla Suzuki e venduta sul mercato dal marchio Autozam. Quest'ultimo faceva capo alla casa madre Mazda.

Design

La carrozzeria ,che è stata realizzata con pannelli leggeri in plastica e vetroresina, è montata su di un telaio in acciaio scatolato. Con questa configurazione, la vettura arriva ad ottenere un peso di 720 kg. Le portiere di accesso all'abitacolo avevano una configurazione ad ala di gabbiano.

Gli interni sono assai spartani, con sedili racing non reclinabili e bagagliaio ridotto che si trova a contatto diretto con servosterzo, batteria, serbatoio liquido lavavetri e altri organi meccanici. Il volante era di tipo sportivo fornito dalla Momo e i cerchi erano in in lamiera stampata da 13".

Tecnica

La vettura era dotata di un propulsore posteriore-centrale Suzuki 3 cilindri 12V turbo di 657 cc e che erogava 64 cv di potenza. Questo motore era abbinato ad un cambio 5 marce manuale.La trazione è posteriore, l'impianto frenante prevede quattro dischi con ABS e le sospensioni sono a ruote indipendenti con schema MacPherson all'anteriore e assale rigido al retrotreno.

Mazda AZ-1 Mazdaspeed

La AZ-1 Mazdaspeed era la versione sportiva della canonica AZ-1. Era dotata di un nuovo body kit aerodinamico, ammortizzatori sportivi, un nuovo cofano motore con presa dell'aria maggiorata, nuovi cerchi in lega e un nuovo terminale di scarico in acciaio inox.

Altri progetti

Altri progetti

  • Wikimedia Commons
  • Wikimedia Commons contiene immagini o altri file su Mazda AZ-1

Collegamenti esterni

  • (EN) Sito dedicato alla AZ-1, suzuki-collection.com.
Portale Automobili: accedi alle voci di Wikipedia che trattano di automobili

it.wikipedia.org


Смотрите также