Mazda 2009 rx 8


Отзывы Mazda RX-8 2009 купе (отзывы Мазда )

Mazda RX-8 1.3 Wankel 215 hp MT(2003, Седан)

МКПП1308 см³Левый21000 км31000 км2006 - 2006Россия

Москва и Московская обл.

Рашид Махомедеяров 28.11.2006: «Моя машинка-это просто супер!я не понимаю людей,которые боятся роторных двигателей...моя мазда до 4500 об.мин ведет себя как семейный седан,после 4500 как спорткар,после 7000 как спортбайк!;-) на поворот руля откликается как послушная собачка,единственное очень жесткая подвеска для отечественных дорог,особенно на трамвайных путях...я влюбился в нее с первого раза,когда ее увидел,и понял,что не расстанусб с ней никогда,когда в нее сел...сейчас я поставлю турбину и посмотрим как она будет себя вести,когда под капотом у нее окажется 338 сил...буду ждать весны...большой расход бензина,порядка 20 литров на 100 км..очень много ест масла,свечи и масло надо менять каждые 5000 км,опять же быстро ломается подвеска из-за дорожных условий,низкий клиренс...»

развернутьcвернуть

Mazda RX-8 (2003, Седан)

МКПП1300 см³Правый26000 км28500 км2006 - 2007Россия

Кемеровская обл.

Виталий 23.01.2007: «Выбор сего автомобиля родился спантанно... Играл-играл в НФС маст вонтед, и чет приглянулась мне Рыкса... Залез в инет, прочёл все статьи и тест-драйвы о Рыксе, купил Дневной дозор, посмарел, влюбился и стал чесать репу, как купить данное авто ;)... Просмотрев аукционную статистику, для себя решил, что только красная, в коже, без навигации и с 6-ти ступой механикой... немного огорчился, что машину придется покупать ближе к лету, так как проходные экземпляры можно было ввезти только в конце мая-начало июня... но таких машин на аукционах были единицы, причем пробег от 1000 км до 10000, соответственно ценник немного удручал... была пробная ставка на перламутровую, в тюненговом обвесе, карбоновыми спойлером и капотом, но пробегом 35000 км... продалась дороже на 500 баксов... обидно... Потом ставка на красную, то что хотел: кожа, без навигации, 4ВВ, пробег 26000...правда левая дверь W, но эт ерунда... Ставка прошла несколько дешевле... подтверждение на след день... Появилось двоякое чувство - готов ли я оставить руль проверенной Альтеззы и сесть за машину, которой в регионе даже нет... т.е. тест-драйв реально только в Москву лететь... Решил всёж поверить лестным статьям и дождаться Рыксу без тестов в Москве... Из Японии выплыла вроде быстро, но вот во Владике как раз начались проблемы с сетками(((... простояла она там долго, не успев приехать к моему юбилею... Первым разочарованием стало то, что когда машина уже встала в сетку, у меня забрали права... засада... выкружил я их только через месяц после приезда Рыксы. Прислали фотки с погрузки, оказалось, какие-то вандалы, как сказал в предыдущем отзыве мой тёзка, взяли ручку кпп себе на сувенир... купил МОМОвскою... сразу написал в мазду-майор в Москву вопрос по маслу... те ответили: Здравствуйте! Скажите, пожалуйста, какие масла лить в двигатель, коробку и мост на RX-8? Спасибо. [Запчасти] Ответ : Здравствуйте, Виталий. Для двигателя рекомендуется моторное полусинтетическое масло вязкостью 5W-30, для механической коробки 75W-90, для заднего дифференциала также трансмиссинное масло вязкостью 75W-90, но с присадками для дифференциала. С Уважением, отдел запасных частей Mazda. Найти такое масло в городе оказалось несколько проблематично... с такой вязкостью был только Спектрол... Случайно нашел Мобил, причем забрал с ветрины... По фильтру проблемы не возникло - масляный фильтр похоже идет один на все движки Мазд )... Наконец-то долгожданная разгрузка (соответственно ручку кпп везу с собой ;))... Знакомых понаехало, да и представители различных автофирм долго разглядывали-присаживались прям на выгрузке... Прикольное чувство быть хозяином авто, про которое многие слышали, но в живую никто не видел (смущаюсь) Лампочка бензина не горела, когда машина была еще в сетке, но поработав с полчаса(аккумулятор сел), и несколько тест-драйвов по територии, уронили стрелку бака на ноль... улыбнуло... хотя теоретически к пожиранию бензина был готов... ну да ладно... заправка в 300-х метрах... залил десяточку и поехал на стоянку... в нутри всё поет, хочется быстрее на объездную и газ... газ в полик... не обманулся ли я в ожиданиях? с места Рыкса(если трогаться на нормальных оборотах) не рвет... но обороты растут ооочень весело... первая, 8500 оборотов... непревычно быстро они набрались... вторая - 110 на электронном спидометре... мдя... впечатляет... звук ротора на самом деле интересный... в скопе с настроенным штатным выхлопом звучит визгливо-басисто на высоких оборотах... управляемость тоже прикольная - руля слушает мгновенно, кренов никаких - в трехрядном потоке прикольно перестраиваться ))... до стоянки км 10, не более... подъехали еще знакомые, прокатились, первые 180 на Рыксе... лампочка опять загорелась... уже не улыбнуло... вспомнил в статье про Рыксу: Стрелка бензина предательски быстро стремилась к нулю знакомые остались под впечатлением, я тоже... ну да ладно...прав всё равно нет, номера ждать почти месяц... смирился... стоит на стоянке... пылится... ежедневные фотосессии на фоне Рыксы и за ее рулём после пары недель уже не удивляли... Первыми появились номера... Страшновато было ездить, т.к. гайцы из чистого любопытства просто могут остановить... Слава богу, остановили всего один раз, правда за превышение... Звонок другу - и я отделался легким испугом и штрафом за превышение на 28 км/ч... пронесло... Вернулись, наконец-то, права! Зато лето кончилось((... Сибирь, блин... Резина по аукционнику шла с оценкой 2, хотя протектор был еще достаточно приличным... Правда потом я всёж понял, почему двойка стояла - резина высохла, появились мелкие трещинки, и она с трудом цеплялась за холодный асфальт... Короче, шибко не погоняешь, а перед зимой обувать новую резину - смысла никакого... Пришлось ездить аккуратнее, хотя пару раз срывало в занос на кольцах, но курсовая устойчивость давала знать о себе мгновенно - причем не так как на Альтеззе... тут она как-то не так работает, более жестко что ли... обрывает сразу... В общем, машина стОит свои 20+ килобаксов...это бесспорно... Кто думает - брать или не брать Рыксу, если есть возможность, - берите! Готовьтесь к повышенному расходу бенза, а так вроде всё ок... В морозы заводилась нормально... Ну, в смысле -20... как дальше - посмотрим). Не так давно всё те же вандалы оторвали шильдик с багажника... на переднем бампере тож хотели, но он лопнул... и его оставили в покое... Ну а самая большая неприятность - не знаю, как и назвать этих тварей - разбили заднее стекло... В России стекла не нашел, и ни одна контора не везет под заказ... Через мазду-майор попытался - 5 недель до Москвы, ценник 11к рублей в Москве...+ пересыл до Новокузнецка... Короче нашел на яхо всего за 6800 во Владике)... по сравнению с новой Калдиной, за заднее стекло которой товарищ выложил 450 баксов на китайском рынке, вроде не дорого... Вцелом машиной доволен...даже больше)... она своих денег стОит...»

развернутьcвернуть

Mazda RX-8 1.3 Wankel 192 hp MT(2008, Купе)

МКПП400 см³ЛевыйНовый30 км2008 - 2008Россия

Татарстан

Малютка ) 10.02.2008: «как раз для меня Скорость, надежность, комфорт и просто отличный автомобиль... С самого детства мечтала как раз о таком авто, и вот наконец сбылась мечта... Я восхещаюсь этим автомобилем, его надежностью, комфортабельностью. Мне кажется что у этого автомобиля нет не достатков... Советую всем»

развернутьcвернуть

Mazda RX-8 1.3 Wankel 192 hp MT(2008, Купе)

АКПП3500 см³ЛевыйНовый100 км2008 - 2008Молдова

Denis 20.06.2008: «ПРЕЛЕСТЬ ЕДЕТ КРАСИВО БЫСТРО КОМФОРТНО ТЮНИНГ ПОЛНЫЙ ЕСТЬ ОКИСЬ АЗОТА...»

развернутьcвернуть

Mazda RX-8 1.3 Wankel 215 hp MT(2003, Седан)

МКПП1308 см³Левый0 кмкм2007Россия

Москва и Московская обл.

E.V.A. 16.10.2010: «Авто супер, управление, ходовые характеристики, движок и интерьер на высшем уровне, он создан не для скучного время препровождения, передвигаться медленно просто не получится, всегда хочется прибавить, азарт просто захлестывает! Больше добавить нечего - эмоции переполняют.Запчасти не проблема, если знать где их искать, своевременное обслуживание и бережное отношение - вот залог успеха и долголетия, неписанная истина! Требуется постоянный присмотр и контроль,но в этом и отличие водилы от прокладки между рулем и седеньем.»

развернутьcвернуть

Mazda RX-8 1.3 Wankel 240 hp MT(2006, Седан)

МКПП1308 см³ЛевыйНовый900002006Россия

Александр Михеев 14.02.2011: «1. Превосходная управляемость. Предсказуемые и четкие реакции на усилие на руле. 3. Уникальный дизайн экстерьера и интерьера. 4. Полноценные 2 задних пассажирских места. 5. Необычный звук роторного мотора приятным баритоном ласкает слух. 6. Большее удовольствие от вождение дарит только Porsche.1. Замена масла и масляного фильтра строго каждые 5000 км. 2. Замена свечей 10 000 км. ( свечи специальные, довольно дорогие 6000 7000 тыс. руб.) 3. Замена двигателя на 60 000 км. Может и раньше, может и позже. Очень требователен к бензину. Только 98 и только BP/Лукойл/ТНК.»

развернутьcвернуть

Mazda RX-8 1.3 Wankel 192 hp MT(2006, Седан)

АКПП1308 см³Левый0 км30000 кмРоссия

Москва и Московская обл.

Jo G 24.04.2011: «Машина классная, крутая, и в то же время экономичная, комфортная. И даже не верится, что это седан! Я хочу заиметь такую!Супер!11я ещё её не преобрёл»

развернутьcвернуть

Mazda RX-8 1.3 Wankel 240 hp MT(2003, Седан)

МКПП1308 см³ЛевыйНовый5000 кмРоссия

Кемеровская обл.

Эльвира Тягина 02.04.2012: «Просто зверь машина,руль ведет себя как послушная собачка,звук такой аж муражки по коже! первый раз увидела и сразу влюбилась и купила)))довольна до безумия,едет мягко с подвесками все просто в поряде. и вобще ведет себя покладисто.разгонялась на максимум,ЧУТЬ ГЛАЗА НЕ ВЫЛЕЗЛИ)))не веляет и вобще очень довольна с ней не растанусь теперь.)осталось литье нормальное взять да винил присобачить для полной индивидуальности))проблем никаких,только вот такую машину не советую новечкам,сильна амбициозна малышка так и рвется погонять.»

развернутьcвернуть

Mazda RX-8 1.3 Wankel 192 hp MT(2007, Купе)

МКПП1308 см³Левый130000 км136000 км2012Россия

Ярославская обл.

Александр 24.04.2012: «Долго думал и решал какое второе авто себе купить!Рассматривал хендай coupe,мицубиси эклипс и рыксу,много читал отзывов и все таки остановился на рыксе, о чем сейчас не жалею абсолютно,досталась она мне с пробегом 130т.км. из Германии,забирал ее из Белоруссии,купил масла аж целую канистру, ну типа доливать по дороге,проехав 1700км до дома увидел,что масла движок съел всего грамм700.Сейчас поделюсь своими впечатлениями,когда сел в тачку влюбился,отделка салона бомба,сзади места тоже достаточно (сам правда не сидел,жена сказала),управляется на скорости супер, особенно при обгоне,правда немного привыкнуть надо к машине,резвая,после 5000об.просто летит,это не все впечатления, но так очень доволен 5 баллов!немного глючит датчик уровня охлаждающей жидкости...»

развернутьcвернуть

Mazda RX-8 1.3 Wankel 231 hp MT(2006, Купе)

МКПП1308 см³Левый35000 км45000 кмКазахстан

Каир Абилов 23.05.2012: «Всем привет! Начну с того как я искал машину. RX 8 мне нравилась очень давно. Перечитав и пересмотрев в нете кучу полезной и не очень информации я решил покупать именно этот автомобиль. Автомобиль который я нашел находился в Беларусии, в Минске. После долгой переписки с хозяином авто я решил вылететь за этой машиной(живу в Казахстане, Караганда). По фотографиям и заверениям хозяина, машина была в исключительном техническом состоянии. 2004 г.в., серебристый металлик, АКПП, пробег 90000км, европеец. Перед вылетом из Астаны я нашел в Минске официального дилера Мазда Атлант Холпи и записал на полное ТО эту машину. Позвонил хозяину и попросил его подъехать в назначенный день и час к официальному дилеру. И вот я прилетел в Минск. Погуляв по городу и полюбовавшись его красотой я в назначенный час приехал к дилеру Мазда. Стоял на улице и с нетерпением ждал когда подъедет моя Мазда. И вот она подъехала! Каково же было мое разочарование когда я увидел её. Да, она действительно была серебристый металлик, но внешнее состояние, это кошмар! Одна фара разбита, нижняя часть бампера отсутствовала, подкрыльники с обеих сторон и пластиковая защита мотора как будто собаками были вырваны и покусаны! Вместо передней сетки-решетки что то типа ржавой сетки-рабицы!И ко всему она оказалась пригнана из США. Передать словами в каком состоянии я пребывал в тот момент наверное невозможно. Было простое желание: дать хозяину этого автомобиля просто в морду! Но поблагодарив его за то что он подъехал на встречу я сел в такси и уехал в ближайшее интернет кафе. Сев за компьютер я начал в который раз мониторить авторынок... И нашел другой RX8. Позвонив хозяину машины,побеседовав с ним, сразу поехал на встречу. Такси привезло меня по адресу где находилась Мазда. Подъехав к ней я походил вокруг неё и внимательно осмотрел её снаружи. Остался доволен! Вышел хозяин, познакомились. Завели машину, послушали мотор, прогрели и заглушили. Подождали 5-10 минут и завели заново. Завелась моментально. Сев за руль выехали покататься по городу. Тест драй полностью удовлетворил меня.Состояние авто очень хорошее. Пробег, если верить показаниям спидометра составлял 35000км. Европеец, 2006г.в., 6-МКПП, 231л/с, салон кожа/алькантара и т.д. Оформив все необходимые документы я тронулся в обратный путь. Дорога по Беларусии до границы с Россией, просто сказка! И вот я на територии России. Брянская область. Дороги просто кошмар! И этот кошмар продолжался до самой Самары. Ехал я через Орел, Тамбов, Пенза и т.д. Временами я думал что сейчас у меня на машине просто что нибудь отвалится! Но по приезду домой и после посещения СТО вердикт ходовиков был хорошим. Ходовка целая! Да, перед выездом из Минска было заменено масло в двигателе. И по приезду домой опять поменяно. От Минска до Караганды 4200км. долил за это время около 1 литра масла. С мотором проблем не было. Очень понравилась его тяга, особенно на Урале при затяжных подъемах при обгоне фур, выстреливала как из рогатки! Такое ощущение как будто стоит турбина. До этого по Уралу приходилось ездить на Ауди с мотором 2,6 так тот мотор просто задыхался. как будто кто то его держал за одно место. По городу уже наездил около 5000 км. пора снова менять масло. Расход по трассе был 12литров на 100км. В городе при спокойной езде расход 15литров. Если отжигать, то 20 литров. Машиной очень доволен! Все полностью устраивает! Буду ездить и получать удовольствие.Чего и Вам всем желаю!Теперь вот что хочу спросить. Буквально на днях стала временами (при разгоне и езде по трассе) загораться лампочка уровня охлаждающей жидкости. Перевод с немецкого гласит что уровень охлаждающей жидкости низкий и ехать нельзя! На самом деле уровень жидкости в полном порядке, мотор не греется. Лампочка на ходу загорается, ставишь нейтральную скорость. Обороты падают до холостых и лампочка гаснет. Скажите пожалуйста что это может быть? И как с этим бороться? Заранее благодарен.»

развернутьcвернуть

www.230km.ru

Mazda RX-8 (2009)

Not to be confused with the Mazda RX-8 (2006).

The 2nd generation of the Mazda RX-8 was launched in 2009 where Mazda had made some rework for making the car lighter and much more powerful. Also some body and design changes were made. The car is still powered by the 1.3L Renesis-engine.

Contents

[show]

Editions

White

The "White" edition made its release on April 30th, 2012, as a Top-Up gift car and was only available for a limited time. The car comes pre-equipped with Amerikon Speedsystems street-tuned Performance Parts.  

Rockport Rotary

The "Rockport Rotary" edition was added to the Car Dealer on November 6th, 2012, and is a Cop variant of the RX-8. The car comes pre-equipped with Gromlen race-tuned performance parts, 2-star Skill Mods and aftermarket parts. It also features an unique police livery and Cop Lights which players can activate by pushing "L" on their keyboard.  

Blue

The "Blue" edition was released on February 20th, 2013, and is the Cash variant of the RX-8. It comes completely stock with no performance parts.  

Overall Performance

The Mazda RX-8 (2009) has a stock top speed of 217 km/h (135 mph) which is average for Class D cars. The acceleration is strong but it has a weak nitrous output. The handling is very good and responsive, but suffers from minor understeer at high speeds. When compared to the RX-8 '06, they both have almost identical performance, however, the '09 has a slightly better handling speed.

For Pursuit Outrun and Team Escape the RX-8 '09 can perform well. It can go through roadblocks fairly easily and it can dodge heavy police vehicles such as rhinos well because of its responsive handling. But due to the light weight that the '09 has, the RX-8 cannot take head-on collisions with rhinos very well. However, because of its good acceleration, the RX-8 can regain lost speed back quickly.

Dealer Information

Stats
White 496  420627 442

2,300

Blue 381  229516 400

600,000

Rockport Rotary 549  507679 461

Unavailable

Aftermarket Details

Rockport Rotary
Glint wide Glint Stock Style A 20" Stock Black Stage 3 HWYPTRL

Skill Mod Details

Rockport Rotary
Empty
14 % 14 % 19 % 19 % 9 %

Visual Customization

Bodykits

Bodykits

Front Rear Name Price
This car does not feature any Bodykits.

Spoilers

Spoilers

Normal CF Name Price
Curv Standard - 10,000  Carbon Fiber - 600 
Glint Standard - 800  Carbon Fiber - 800 
Hero Standard - 10,000  Carbon Fiber - 400 
Hex Standard - 10,000  Carbon Fiber - 400 
Omni Standard - 600  Carbon Fiber - 800 
Prime Standard - 600  Carbon Fiber - 800 
Verge Standard - 800  Carbon Fiber - 800 
Wizen Standard - 10,000  Carbon Fiber - 600 

Hoods

Hoods

Normal CF Name Price
This car does not feature any Hoods.

Changelog

  • 2013-02-20 Fixed a flickering license plate issue on the Mazda RX-8 (2009)
  • 2012-05-30 Fixed an issue which caused window tints to disappear on the 2009 Mazda RX-8 when viewed at a distance

White

Rockport Rotary

nfsworld.wikia.com

Mazda RX-8 (2009)

    2009 - 2012  1.3L 13B-MSP  232 bhp @ 8500 rpm  159 lb·ft @ 5500 rpm  6.0 seconds  150 mph (241 km/h)  6-speed Manual  RWD  1390 kg (3064 lbs)

The 2009 Mazda RX-8 (R3) was a package for the 2009 - 2012 Mazda RX-8, which is a revised variant of the 2003 - 2008 model. The R3 came with an upgraded suspension, 19-inch aluminium-alloy wheels, racing seats, and a rear spoiler as standard.

The 2009 model received a revised front fascia and new rear bumper in order to adopt the styling of the manufacturer's model range at the time.

It was removed from the European market after failing to meet emissions standards in 2010.

Contents

[show]

Need for Speed: World

The 2009 Mazda RX-8 (R3) was made available in Need for Speed: World on May 1st, 2012 as a tier 1 car. Since August 22nd, 2012, it has been featured as a D class vehicle.

The 2009 RX-8 shares nearly identical performance with the 2003 variant. Although it's more agile in corners and nearly matches the Mazda RX-7 RZ in terms of handling. Top speed is 165 mph (267 km/h).

Need for Speed: World - Performance Rating
 0 100 200 250 300 400 500 600 700 750 800 900 1000 
The White style is an Amerikon Speedsystems performance tuned speedboost car that costs 2300. It was initially made available on April 30th, 2012 as a top-up gift, and was released in the car dealer on July 16th, 2013.
Amerikon SpeedsystemsTuned Engine 4%   4%   0%
Amerikon SpeedsystemsTuned Forced Induction 3%   3%   0%
Amerikon SpeedsystemsTuned Transmission 4%   3%   2%
Amerikon SpeedsystemsTuned Suspension 2%   2%   4%
Amerikon SpeedsystemsTuned Brakes 0%   0%   4%
Amerikon SpeedsystemsTuned Tyres 2%   3%   4%
 496  
 420  625  445
  2300
The Rockport Rotary style is a Cop Edition car that costs 2700. It was released on November 6th, 2012.

It is fitted with tuned quality Gromlen performance parts, 2-star Skill Mods, and a selection of aftermarket parts.

GromlenTuned Engine 7%   7%   0%
GromlenTuned Forced Induction 4%   4%   0%
GromlenTuned Transmission 7%   4%   3%
GromlenTuned Suspension 3%   3%   7%
GromlenTuned Brakes 0%   0%   4%
GromlenTuned Tyres 3%   4%   7%
 549
BodykitGlint Wide
SpoilerGlint
EnkeiStyle A 20"
Window TintBlack
Lowering KitStage 3
Licence Plate"Highway Patrol"
 507  679  461
 
Super ShotNitrous Power14%
Super ShotNitrous Power14%
Extended NOSNitrous Duration19%
Extended NOSNitrous Duration19%
SocialiteRace Cash9%
2700

Need for Speed: Hot Pursuit (2010)

The 2009 Mazda RX-8 (R3) appears in Need for Speed: Hot Pursuit (2010) as a Sports Series racer vehicle, and as an SCPD Traffic Police unit.

The racer vehicle is unlocked upon the player earning a total of 5,000 racer bounty. The SCPD unit is unlocked upon the player earning a total of 10,000 cop bounty.

It is possibly the fastest car in Sports Series whilst at the same time being the best handling car in both the Sports and Traffic Police Series. The RX-8 possesses good acceleration, agility, excellent drifting capability, and extremely powerful nitrous. It isn't as durable as other Sports Series cars and thus is most useful in races.

Need for Speed: Hot Pursuit (2010) - Statistics
Earn 5,000 racer bounty Sports Series 146 mph  (234 km/h) $30,000 RWD
Earn 10,000 cop bounty Traffic Police 232 bhp @ 8,200 rpm 6.2 seconds 2009

Gallery

Need for Speed: World("White")

Need for Speed: World("Blue")

Need for Speed: World("Rockport Rotary")

Need for Speed: Hot Pursuit (2010)(Racer)

Need for Speed: Hot Pursuit (2010)(SCPD)

Mazda RX-8 (Model Range)
SE3P (2003)  •  R3 (2009)

nfs.wikia.com

2009 Mazda RX-8

2009 Mazda RX-8 Pictures & Specifications Home » Mazda 

Picture Gallery

Technical Specifications

Make: Mazda Model: RX-8 Engine: 1.3 litre twin-rotor Renesis rotary Aspiration: Natural Maximum Power: 232 hp (173 kW) @ 8500 rpm Maximum Torque: 159 lb-ft (215 Nm) @ 5500 rpm Transmission: Six-speed manual Drivetrain: Rear-wheel drive

Mazda Press Release 15 January 2008

Launched in 2003, the Mazda RX-8 hit the global market with a serious bang. The RX-8 has won more than 50 global awards since its release including 2003 RJC Car of the Year in Japan Australia’s Wheels magazine’s Car of the Year for 2003, 2003 International Engine of the Year, 2004 Singapore Car of the Year, the 2004 U.S. Best Sports Car and UK Car of the Year 2004. It was also named on Car and Driver magazine’s Ten Best list for 2004, 2005, and 2006. All together, Mazda has sold nearly 167,000 RX-8s around the world.

For 2009, Mazda will further the evolution of the four-door, four-seater sports coupe, giving RX-8 a refreshed exterior and interior design, enhanced performance and a new R3 sport package for the ultimate driving enthusiast.

Unchanged is the core of the RX-8 – a high-powered, lightweight and perfectly balanced machine powered by the world-renowned twin-rotor Renesis rotary engine.

“Dating back to the Cosmo Sport released in 1967, every sports car ever developed by Mazda has had the same fundamental mission – to provide car lovers with a vehicle that’s fun-to-drive, exciting to look at and easy to own,” said Tetsu Nakazawa, Mazda North American Operations’ RX-8 vehicle line manager. “The 2009 RX-8 embodies that mission, conveying the unique and distinctive Mazda brand DNA to the fullest.”

To enhance the highly successful RX-8, Mazda engineers focused on innovation in three key areas for the 2009 RX-8: styling, performance and packaging. “The enhancements made to RX-8’s exterior, interior, packaging and performance takes it to a whole new level of visual and driving excitement,” remarked Nakazawa.

www.motordesktop.com

Pictures of car and videos 2009 Mazda RX-8

2009 MAZDA RX-8: FURTHER EVOLUTION FOR THE ROTARY REVOLUTION Launched in 2003, the Mazda RX-8 hit the global market wîth a serious bang. The RX-8 has won more than 50 global awards since its release including 2003 RJC Car of the Year in Japan Australia's Wheels magazine's Car of the Year for 2003, 2003 International Engine of the Year, 2004 Singapore Car of the Year, the 2004 Ú.S. Best Sports Car and ÚK Car of the Year 2004. It was also named on Car and Driver magazine's Ten Best list for 2004, 2005, and 2006. All together, Mazda has sold nearly 167,000 RX-8s around the world. For 2009, Mazda will further the evolution of the four-door, four-seater sports coupe, giving RX-8 a refreshed exterior and interior design, enhanced performance and a new R3 sport package for the ultimate driving enthusiast. Únchanged is the core of the RX-8 – a high-powered, lightweight and perfectly balanced machine powered by the world-renowned twin-rotor RENESIS rotary engine. 'Dating back to the Cosmo Sport released in 1967, every sports car ever developed by Mazda has had the same fundamental mission – to provide car lovers wîth a vehicle that's fun-to-drive, exciting to look at and easy to own,' said Tetsu Nakazawa, Mazda North American Operations' RX-8 vehicle line manager. 'The 2009 RX-8 embodies that mission, conveying the unique and distinctive Mazda brand DNA to the fullest.' To enhance the highly successful RX-8, Mazda engineers focused on innovation in three key areas for the 2009 RX-8: styling, performance and packaging. 'The enhancements made to RX-8's exterior, interior, packaging and performance takes it to a whole new level of visual and driving excitement,' remarked Nakazawa. STYLING INNOVATION – REFRESHED DESIGN CÚES PROVIDE 'HIGH-QÚALITY' DYNAMISM RX-8 was designed wîth an athletically sculpted exterior that provides a sense of originality that's unrivaled in the marketplace today. For 2009, RX-8 receives design enhancements that are meant to freshen the styling and give RX-8 a new look, without impairing the basic design thémé. Refinements for the 2009 model year include restyled front and rear bumpers and front fascia; sporty, high quality finish front and rear headlamps; and larger exhaust pipes (now measuring 90 mm across). The 2009 RX-8 also offers a new five-spoke wheel design featuring a symbolic and sporty design reminiscent of the rotary engine, wîth different arrangements for each wheel size. Taut muscular lines give RX-8 the liberating look of an athlete in motion. The muscular styling maintains classic sports car proportions while adding a Zoom-Zoom edge that is unmistakably Mazda. The RX-8's unique 'freestyle' four-door design is proof that a true sports car does not need to sacrifice space or convenience for performance. The advanced design of the rear-hinged rear doors, provides a large door opening, allowing adult-sized passengers to easily enter and exit the vehicle. This design is also advantageous when securing a baby or a small child in the back seat. With a spacious rear seat area providing ample passenger room for four full-size adults, and enough trunk space for a weekend's worth of luggage, this sports car proves its versatility. The RX-8's exterior styling presents a genuine sports car form, while the interior boasts a comfortable and intelligently designed cabin. Minor enhancements were made for the 2009 RX-8 to provide a simple and functional interior design that supports driving pleasure. The center IP shape was redesigned to give a feeling of dynamic movement, a variable red-zone was added to the tachometer that will rise as the engine comes to operating temperature and a new §teering wheel and redesigned front and rear seats are also added. An extremely low cabin floor allows the seats to be mounted low in the chassis, which, along wîth a low instrument cluster and hood, allows a low center of gravity and allows outstanding occupant visibility. Mazda designers concentrated on the shape of the front seat backs and the rear seat cushions to ensure adequate rear-seat knee room. Front seat slide-rails are positioned to allow maximum leg room for rear-seat passengers. The rotary design element is incorporated through the interior of the RX-8 in creative ways, appearing in the seats. The stylish cabin also evokes a sense of luxury and high-end quality. Mazda's design team examined every aspect and component of the interior and has created an elegant, driver-centric atmosphere. Through the use of advanced ergonomic research, Mazda engineers determined that improper seating posture is a major cause of driver fatigue and built in optimum support in the front seats to help offset discomfort. In addition, the color of the RX-8's instrument cluster was developed to reduce eye fatigue and strain. PERFORMANCE INNOVATION – MORE SPORTS CAR DRIVING PLEASÚRE Through-and-through, the RX-8 is a pure sports car that gives the driver an exciting and dynamic experience. For 2009, engineers improved RX-8 body rigidity through the addition of structural reinforcements, by adding a trapezoidal strut tower bar and enhancing the local rigidity of the front suspension tower areas. Also, the rear suspension geometry has been reconfigured for better handling performance and driveshaft rigidity is improved, lowering NVH levels and improving performance. In addition, the differential gear ratio on manual transmission-equipped cars is lowered from 4.444 to 4.777 for improved off-the-line performance. While minimal, these performance changes give RX-8 increased acceleration and performance, as well as even greater responsiveness to the accelerator pedal – always a rotary-engine and RX-8 hallmark. To achieve this sophisticated dynamic, Mazda utilizes the advanced RENESIS (Rotary Engine genesis – or rebirth of the rotary engine) engine. The Mazda RX-8 remains the only mass-produced rotary-powered passenger car in the world. While exhibiting unusually high power output for a naturally aspirated engine, RENESIS outstrips comparable reciprocating engines in terms of acceleration, the feeling of power in reserve and quick response. The 2009 Mazda RX-8 is available as either a 232-horsepower model fitted wîth a six-speed manual transmission, or a 212-horsepower model fitted wîth a six-speed Sport A/T automatic wîth §teering-wheel-mounted paddle shifters for a Formula 1-style driving experience. By turning a triangular rotor in a cocoon-shaped combustion chamber, the RX-8's rotary engine efficiently performs the four processes of intake, compression, combustion and exhaust. The RENESIS engine is remarkably smooth and high revving — all the way to 9,000 rpm (7,500 rpm on Sport A/T–equipped models) — and offers a smaller engine footprint than traditional internal combustion engines (some 60 percent smaller and lighter than a comparably powered V-6, and 40 percent smaller and lighter than a four-cylinder). In fact, the packaging and styling that define the RX-8 would not have been possible had Mazda engineers chosen a conventional piston engine. Improving upon 40 years of rotary designs, the RENESIS engine features side intake and exhaust ports wîth nearly 30 percent more intake port and twice as much exhaust port than its predecessors. The efficiencies gained through shortening intake/exhaust overlapping period and using the larger intake and exhaust ports in delivering world-class performance. The RX-8's normally aspirated 1.3-liter engine might appear diminutive to the untrained eye when compared to large-displacement V-8s or heavyweight V-10s or V-12s. However, through the incredible efficiencies of a rotary powerplant, an advanced three-stage intake system and an electronic throttle, the RENESIS engine delivers smooth, linear power on a grand scale. The RX-8 uses an aluminum double-wishbone front suspension, reducing unsprung weight over the use of steel components. By mounting the upper and lower arms on a highly rigid sub-frame, the long arms ensure linear alignment changes throughout the jounce and rebound of the front wheels. All corners are fitted wîth mono-tube gas-filled shock absorbers designed wîth large-diameter internal pistons and valving, which offer excellent road feedback and a smooth ride. An electric rack-and-pinion power-§teering system transmits just the right amount of road information back to the driver. Mazda engineers have chosen to pursue their own path by using an electric motor for §teering assistance rather than a conventional power-§teering pump. The electric motor provides additional assistance at low speeds to ease parking and reduces §teering assistance at higher speeds to provide greater road feel, responsiveness and feedback. And, in keeping wîth the rest of the development on RX-8, it is far lighter and easier to package than a conventional power-§teering rack. PACKIGING INNOVATIONS – ÚLTIMATE PERFORMANCE RX-8 R3 To cater to the driving-conscious enthusiast, the 2009 RX-8 will offer a new R3 sport package. Providing the very best in rotary-powered motoring, the R3 harkens back to the R1 and R2 packages offered on the mighty third-generation RX-7, and adds a sport-tuned suspension wîth Bilstein shock absorbers and front suspension crossmembers filled wîth urethane foam. Filling the crossmembers makes for a smoother ride, minimized NVH and greater suspension control. On the visual side of the package, a rear spoiler, side sills, fog lights and sporty front bumper are added to give an aggressive appearance, along wîth 19-inch forged aluminum-alloy wheels wîth high performance tires. Inside, the R3 adds a 300-watt Bose® audio system wîth Centerpoint® surround sound and AudioPilot® noise compensation technology, Bluetooth hands-free phone system, front Recaro sport seats wîth leather side bolsters, leather-wrapped parking brake handle and Mazda advanced keyless entry and start system. Three other trim levels are also offered including: a Sport trim, a Touring trim (adds HID headlights, fog lamps, auto dimming mirror wîth Homelink® and 6-disc auto changer on top of the Sport trim features and DSC; add 18-inch wheels, a limited-slip differential, sport-tuned suspension and larger front disc brakes to these items for A/T cars, and Bose® audio system, moonroof, SIRIÚS satellite radio are offered as the package option), and a Grand Touring trim (on top of the Touring trim features, adds automatic air conditioner, Bluetooth hands-free phone system, Bose® audio system auto headlight, rain sensing wiper, power-adjustable driver's seat wîth lumbar support and memory function, leather seating surfaces — heated front seats— and heated outside mirrors and Mazda Advanced Keyless Entry & Start system. A DVD-driven satellite-navigation unit is available as a stand-alone option and uses a single DVD for mapping the entire Únited States and portions of Canada. Additionally, a moon roof and SIRIÚS satellite radio are offered as an package option.) All Mazdas come wîth a roadside assistance program. With a call to a toll-free number, owners can access roadside assistance 24 hours a day, 365 days a year throughout the Únited States and Canada. In addition, a comprehensive three-year/36,000-mile warranty covers every part on the vehicle except those subject to normal wear. Also, all models receive a five-year/60,000 mile powertrain warranty and a five-year/unlimited-mileage corrosion warranty. SÚPERIOR SAFETY When designing the RX-8, safety was given as much of a priority as was performance. For Mazda, the safety process incorporates both accident avoidance and accident protection. In effect, this approach to safety means the RX-8 can help the driver avoid various dangers and protect occupants in the unfortunate event of a collision. In rollover tests performed by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), the RX-8 achieved an impressive five-star rating. Mazda engineers integrated numerous active and passive safety elements throughout the car. Active safety features, which require input from the driver, include the use of large ABS-equipped disc brakes on all wheels as well as precise §teering and suspension systems. Dynamic Stability Control (available on Sport models wîth Performance package, standard on Touring and Grand Touring) delivers a superior level of handling that can be disabled when driving and road conditions allow safe operation. Passive systems, or those that take effect automatically without the driver's involvement, also are present throughout the RX-8. Despite the absence of a center B-pillar, the RX-8 has an exceptionally rigid body, accomplished through the use of the vertical pillars built in the rear doors and a series of locking pins, which hold the doors together and bind each door directly into the roof and floor. Integrating the frame components helps dissipate crash energy through the vehicle's structure. Other standard passive systems on the RX-8 include front airbags, seat-mounted side-impact airbags and side-curtain airbags. Additionally, the front end and engine bay have ample crumple zones, the front seats are designed to reduce whiplash injuries, the brake pedal is designed to break away in the event of a collision of sufficient force to protect feet and legs and all four seating positions are fitted wîth three-point seatbelts. Even pedestrian protection was considered, as the RX-8 is fitted wîth Mazda's 'shock-cone' hood design that yields more to the impact of a pedestrian onto the hood than a standard design, yet is strong enough to not deform in normal use. Headquartered in Irvine, California, Mazda North American Operations oversees the sales, marketing, parts and customer service support of Mazda vehicles in the Únited States, Canada and Mexico through nearly 900 dealers. Operations in Canada are managed by Mazda Canada, Inc., located in Ontario, Canada, and in Mexico by Mazda Motor de Mexico in Mexico City.

Source: Mazda

Related Cars pictures and videos

www.supercarhall.com

Driving Impression>> 2009 Mazda Rx8, R3 Edition

Since I have quite a few friends that own Mazda RX7s and RX3s, I've seen firsthand how fun they can be, and have always had a certain respect for rotary powered vehicles. I even owned a 13B powered FC3S RX7 about ten years ago, so I am definitely a plan of the RX platform. About a week ago, I was given the opportunity to test drive the 2009 Mazda RX8 R3, the newest evolution of the RX8 platform.

The most obvious changes that the R3 version offers over the normal RX8s begin with the exterior. The R3 sport package includes a new, and aggressive front and rear bumper combo, which looks really good with the lower front lip spoiler. These body lines follow through to the sideskirts, and a rear wing has been added to the already nice looking RX8 rear end, as well as huge 19 inch forged wheels.

It's impossible to look at the R3 version of the Mazda RX8 without noticing its huge 19 inch forged aluminum wheels, and rubber band-like Bridgestone Potenza tires. These 40 series tires, combined with the large diameter forged wheels, give the RX8 R3 outstanding control and agility at high speeds. Not that I personally drove the car at these speeds, but let's just say that doing 95mph down the twisty sections of the 110 freeway between downtown Los Angeles and Pasadena isn't a problem with the RX8 R3. Equipped with a new sport tuned suspension setup which includes urethane foam-filled suspension crossmembers and Bilstein dampers, this R3 edition RX8 is surprisingly nimble, with outstanding steering response and agility when slicing through lanes or apexing corners at high speeds. Ahem. Or so I've been told.

Moving right along, check out those sidemarkers! The sidemarker light design of the RX8 R3 looks very modern and cool, and its triangular shape is reminiscent of the rotary shape that seems to resonate throughout Mazda's RX8 design.

One of the cooler features of the RX8 R3 cockpit is the addition of a "variable digital redline" display on the tachometer. Basically, the tach displays a much lower redline when the engine is cold. As the engine warms up to operating temperature, the redline automatically raises up to higher levels.

The leather-stitched steering wheel and leather-and-aluminum shift knob work together to increase the sporty feel of the RX8's interior. When I was first getting into cars, I was told that the steering wheel and shift knob are the most intimate pieces of the car to the driver, since the driver must touch them both nonstop. This being said, the factory steering wheel and shift knob are really great; and this is coming from a person who is extremely, extremely picky on the subject. A leather wrapped e-brake handle is also a new addition to the R3 package RX8, classing up the interior as well.

While the steering wheel and seats definitely let you know you're not in an ordinary street car, Mazda took some steps to retain driver comfort and luxury, such as the addition of a 300 watt Bose audio system with Centerpoint surround sound and AudioPilot noise compensation technology. I also loved the fact that the RX8 R3 had a Bluetooth hands-free phone system, which could wirelessly detect and connect both my iPhone and my Treo when they were inside the car. Bluetooth is a great feature when you're constantly on the phone, and don't want to get a "cellphone ticket" from pesky cops!

Without a doubt, my favorite feature of the RX8 R3's interior is the addition of these Recaro adjustable sport seats, with leather side bolsters. These seats upclass the standard RX8 interior immensely, from the snug side bolsters to the red stitched RECARO logo on the headrest. These seats transform the standard RX8 interior, making you feel as if you're driving a fully prepared race car on the street.

Many people don't realize how much of a difference having a good seat makes. These Recaros grip you and hold you snugly in place as you carve corners on your favorite stretch of road, or, in my case, as you slice through a slalom course. Having good seats like these allow you to drive the RX8 R3 much faster than a non-Recaro equipped RX8 because the Recaros prevent you from slipping and sliding as the car's weight transfers. What a huge difference; I can't even say it enough.

Even though you can't see it because of the plastic engine cover, underneath the hood lies a 232-horsepower twin rotor Renesis (which incidentally, stems from Rotary Engine Genesis) engine, matched up to a six-speed manual transmission. I absolutely loved the feel of the RX8 R3's six-speed manual – and this is coming from a person who is extremely picky when it comes to manual transmissions. The transmission felt solid, responsive, and slightly notchy, which is exactly how a sports car's transmission is supposed to feel. Brilliant.

When I actually tested the car out at an Evoschool Autocross Clinic, I found out that the RX8 R3 version handles much, much better than a normal RX8. Mazda has improved the structural rigidity of the car by adding some additional chassis braces, a trapezoidal strut tower brace, reinforcing the strut tower areas, and by filling the front suspension crossmembers with urethane foam, which is a chassis stiffening technique I've seen practiced by race teams in Japan. This leads to a stiffer, more nimble RX8… which translates to more driver fun when you pitch the car into a corner!

The RX8 R3 also seems to like running at higher speeds than other RX8s. After doing some research, I discovered that this is because the R3 package includes lower ratio gears in the differential. Standard RX8s come with 4.777:1 gears, whereas the R3 version remains comfortable at high speeds because of its 4.444:1 ratio. The lower gear ratio allows the RX8 to cruise the freeways at higher speeds, while maintaining a lower engine RPM.

The fact that the R3 has a six-speed manual transmission also helps with this. The first few transmission gears still have high ratios, so the R3 can accelerate off the line rather quickly, but the addition of the sixth gear, combined with the low differential ratio makes top speed cruising a breeze.

I had a great weekend with the 2009 RX8 R3. I discovered that it's not only an outstanding car to take to the race track, but it's also a fun, good looking car to drive around town daily, with a comfortable interior and great stereo system. No wonder the RX8 has won so many awards globally, including "Car of the Year" awards in the USA, UK, Australia, Singapore, and a ton of other countries.

-Antonio Alvendia

www.speedhunters.com


Смотрите также